joi, 19 septembrie 2013

O ordine sociala necesara

Sunt zile in care ma mai uit la stiri sau citesc despre ele. Unele din ele imi plac iar altele nu, cum e si firesc. Si cu toate astea cand se ajung la stirile despre schimbarile economice care au loc mereu asta ma face sa imi pun diverse intrebari. Ieri seara de exemplu am ascultat stirile. Ca de obicei am auzit ca sunt probleme economice la nivel social. Imediat dupa acest lucru in schimb am auzit despre faptul ca se va cumpara un avion cu dotari speciale pentru calatoriile presedintelui si a primului minsitru. Aceasta investitie va dura 4 ani timp in care Romania o va plati. Am ramas intrigata. Cum adica ne permitem ca economie sociala si nationala sa luam avion de nu stiu cate mii de euro iar la nivel social e declarata criza economica? Nu va contrariaza putin aspectul acesta? Adica nu exista fonduri pentru rezolvarea problemelor sociale dar exista fonduri pentru buna-starea oamenilor mari? Stirile continua, desi eu raman intrigata si nemultumita. Aflu ca exista grupuri de romani care nu au putut fi acceptati in alta tara drept calatori pentru ca sunt asemanati cu rromii. Asta chiar nu mi se pare un lucru corect. Daca stau bine sa ma gandesc, am invatat in cadrul liceului la orele de istorie ca minoritatea rroma provine din India si ca a migrat in Europa. De asemenea nu sunt de acord sa le se spuna rromi ci tigani. De ce sa nu li se spuna rromi? Pentru ca se aseamana foarte mult cu romani. Prin urmare se creeaza o confuzie sociala majora. Si va intreb, cine iese in dezavantaj? Eu cred ca romanii pentru ca romilor nu li se impune nici o limita. Nici lor si nici maghiarilor, alta minoritate care vor sa ne domine. Deci am aflat in 10 minute despre tara mea ca fonduri pentru rezolvarea adevaratelor probleme sociale cum ar fi saracia, nedreptatea, locuri de munca si altele cad pe locul II atunci cand e vorba de confortul unor oameni politici. Si da, nici macar problema mortalitatii infantile si nu numai sau cea a divorturilor, a adulterelor nu mai e de interes public. Clasa politica o domina pe cea sociala in absolut tot. Sincer va intreb, nu vi se pare normal ca intai sa se rezolve probleme sociale de care ne lovim zilnic decat sa ni se fure acest drept zilnic? Fonduri sociale tot sunt, primim multe in urma multor tratate sau parteneriate. Dar cand e sa intrebam de ele, pur si simplu dispar ca prin absurd. Dar se pare ca nu sunt importante dezechilibrele sociale care se produc atat de frecvent si primeaza interesele politice si financiare. Simplu, intr-un cuvant, coruptia. Prin urmare, se pare ca nu e asa de important acest echilibru social atat de necesar pentru intraga populatie. E importanta acum coruptia si interesele personale. Dupa parerea mea, pentru a creste in ochii europeni, ar fi nevoie sa se rezolve in primul rand problemele sociale. Ar trebui sa ne preocupe in primul rand oamenii si problemele lor si apoi sa ne intereseze interesele personale. Eu cred ca aceasta e o problema cu care sociologii se lovesc mereu. Ar fi mortaliatatea, natalitatea, casatoriile, divorturile, migratiile, imigratiile, saracia, clasele sociale. Mortalitatea reprezinta iesiri din populatie, adica pierderi sociale. Nataliatea reprezinta intrati in populatie, castig social. Casatoriile reprezinta tot intrari in populatie deoarece asta presupune si cel putin procrearea unui copil cel putin. Divorturile reprezinta iesiri din populatie. Migratiile reprezinta iesiri din populatie in timp ce emigratiile reprezinta intrari in populatie. Saracia este in general o problema sociala majora deoarece ea creaza un dezechilibru social permanent. Clasele sociale si apartenenta la una dintre ele este foarte importanta datorita faptului ca se creaza imadiat perceptia sociala a celorlalti fata de tine. In plus, persoanele incearca mereu sa gaseasca argumente pentru a isi pastra prima parere despre o alta persoana. Somajul ar fi o alta problema sociala care in general ii determina pe oameni sa isi castige existanta in moduri incorecte, prin furt, inselaciuni si altele. Acest lucru se intampla mai ales in cazul in care lor nu li se mai ofera un alt post de munca chiar daca ei cauta si un alt post de munca. Acestea sunt de fapt probleme sociale primordiale pentru Guvern si nu investitii pentru propriul confort, mai ales pentru ca aceste investitii se fac din impozite platite de populatie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu